Een huis kopen in Turkije was voor ons een leuke ervaring.

Nadat wij hadden besloten een vakantie woning in het buitenland te kopen en dat het Turkije zou worden kwam Bareld in beeld.

Met Bareld werd afgesproken om een rondreis te maken langs verscheidene projecten in verschillende plaatsen.

Aldus gebeurde dat wij medio oktober 2011 in Antalya op het vliegveld aankwamen en daar inderdaad  Bareld troffen.

Algauw kwam het gesprek op een eerdere rondreis die we in de jaren 90 door Turkije hadden gemaakt op de motor en waar we het gevoel aan over hadden gehouden om hier nog eens terug te komen. In de loop van de reis zou duidelijk worden dat er in Turkije wel het e.a. is veranderd, maar dat het daar nog steeds goed toeven is.

Zo kwamen in de avond aan op een schitterend complex in Side in een heel mooi appartement, na de volgende dag een rondleiding door het ressort te hebben gehad was er best wat enthousiasme ontstaan en zat de stemming met een beetje vakantie gevoel er goed in.

Zo bezochten we ook nog diverse in aanbouw zijnde prachtige projecten, echter werd gaande weg de dag duidelijk dat Side en de omgeving niet echt ons ding waren. We misten de koeien in het vlakke landschap. Zonde want de projecten waren van hoge kwaliteit en dan was er nog de onverklaarbare vondst van een briefje van € 500,- waardoor het bezoek aan Side nog steeds een special tintje heeft.

Op voorstel van Bareld  besloten we een bezoek aan Alanya te gaan brengen, en dus gingen met veel zon en €500,- goed gemutst op weg naar Alanya. Onderweg bezochten we nog een ressort dat werkelijk onze interesse had maar wat zo steil aan een bergwand was gebouwd dat het lopen daar en zeker op wat gevorderde leeftijd licht problematisch was. Tevens vonden we de ruimtes in de appartementen die nog vrij waren wat ongelukkig opgedeeld. Nadat we uiteindelijk in Alanya aankwamen en in stad waren aangekomen waar we onder het genot we een hapje en een drankje alles van de afgelopen twee dagen nog eens door namen, vroegen we ons af of de reis naar Alanya misschien voor niets was geweest. De stad is voor ons in principe geen ideale vakantie bestemming. De flats die we in deze hoogbouw stad bezochten waren echter indrukwekkend.

Op de terugweg werden de opties nog eens door genomen met Bareld en we kwamen tot de conclusie dat er misschien 2 interessante projecten tot nu toe bij zaten.

Bij het avondmaal werd er even kort gepraat wat het volgende bezoek zou zijn “Fethiye”. Bareld wilde hier niet te veel informatie over kwijt, we moesten het zelf ervaren.

Hierop werd besloten de huizen de huizen te laten en er maar een leuke avond van te maken.

Het ervaren waar Bareld het over had gehad begon eigenlijk direct na Antalya waar de weg direct omhoog begon te lopen en het gebied een steeds meer bergachtig karakter kreeg.

Na een prachtige rit kwamen we in Fethiye terecht. Wat direct opviel was de lage bouw van de stad, een verademing t.o.v. de vele hoogbouw in de andere steden.

Er wordt maximaal 3-4 hoog gebouwd in verband met bescherming van de regio, zo wist Bareld tactvol te vermelden.

Een leuke mededeling. Het heeft  zeker zijn pluspunten namelijk een wereld met een rustgevend karakter en behoud van natuurschoon.

Zo kwamen we dus uiteindelijk aan in Ovacik een bergdorpje 4 km buiten Fethiye aan. Het dorp heeft een duidelijk toeristisch karakter maar door de laag bouw is het rustgevende karakter toch behouden gebleven en bleek er een werkelijk schitterende omgeving aan vast te zitten.

Het is duidelijk dat wij dus voor de omgeving van Fethiye kozen en we kozen ook voor een project waar de bouw in oktober 2011 van begon en juni 2012 zou worden opgeleverd.

Het is voor ons dan ook een rustgevende factor geweest dat we iemand als Bareld in de hand hadden genomen. Hij zorgt voor vrij directe feedback en dat is als je het allemaal via de projectontwikkelaar moet regelen toch moeilijker.

Zo zijn we met Bareld nog in april geweest. Het project stond toen in casco en op dat moment hebben nog cruciale wijzigingen kunnen aanbrengen. Iets wat anders onmogelijk was geweest. Ook de afbouw en oplever werkzaamheden hebben nog het nodige stof doen opwaaien en dan merk je dat je met Bareld toch meer toegang hebt.

Dus terugkijkend hebben we met Bareld een reuze gezellige zoektocht  naar een geschikte plek beleefd. Een doortastende fase in de bouw en afbouw en na alles een leuke oplevering. Ik zou iedereen willen adviseren te zorgen een Bareld achter de hand te hebben bij de aankoop van een huis in Turkije. Zeker als je iets koopt wat nog gebouwd gaat worden.

Bareld hebben wij dus leren kennen als een betrouwbare partner om een huis in Turkije te verwezenlijken.

Een ieder die net als wij de stap waagt, wensen wij veel succes toe.