In 2011 was ik wat op internet aan het rondkijken. Mijn oog viel toen op de site van Real Turkey met woningen in Turkije. Omdat we jaren lang over de hele wereld landen hadden bezocht waren we toe aan iets voor ons zelf waar we altijd naar toe konden gaan als we er even tussen uit wilden.

Bij Real Turkey zagen we toen foto tekeningen van Agora in Side staan. We waren al eens in Side geweest en deze plek sprak ons aan omdat alles op loopafstand te ondernemen is. Het strand is vlakbij, het oude Side centrum met haventje, de lange boulevard met zijn hotels en restaurantjes, het oude theater en wat ook belangrijk is het milde klimaat in de wintermaanden.

We hebben toen de brochure via internet aangevraagd en een paar minuten later zaten we hierin al te kijken. Na een dikke week belde Bareld (van Real Turkey) of hij eens langs mocht komen om een en ander uit te leggen.

Tijdens het bezoek van Bareld kregen we een goede indruk en vertrouwen in hem, want het is toch een hele stap om iets in het buitenland te kopen. We vertelde hem toen dat we een paar maanden later in Belek op vakantie gingen. Bareld stelde voor om ons dan op te halen en diverse appartementen te gaan bekijken zodat we een indruk konden krijgen hoe er werd gebouw en hoe het onderhoud na een aantal jaren is. We hebben toen diverse objecten bekeken van een paar jaar oud en het in aanbouw zijnde Agora.

Bareld kreeg al gauw in de gaten dat wij van ruimte hielden en stelde voor op het einde van de dag nog even naar het bouwbedrijf Mecitoglu te gaan. Hier was de architect bezig met een nieuw complex gelijk naast Agora. We hebben daar de eerste tekeningen gezien van Nympheum. Hier kregen een aantal appartementen een eigen tuintje wat ons de vrijheid gaf die we wilden. Eind 2011 is men begonnen met de bouw van Nympheum.

In maart 2012 zijn we weer naar Side gegaan, Bareld had een appartement voor ons geregeld vlakbij Nympheum zodat we de bouw konden zien. In deze week is Frances, van Real Turkey, bij ons geweest en hebben we samen met haar de vloer- en wandtegels en keuken uitgezocht. Daarna zijn we nog een paar keer naar Side geweest om de bouw te volgen en verbleven we in Agora zodat we al een goed gevoel konden krijgen van Side. Frances is in een van de keren dat we er waren ook met ons op pad geweest voor het uitzoeken van de meubels.

After sales van Mecitoglu, Deniz en Deniz hebben ons goed geholpen met de tapu en bankzaken. Ook nu kunnen we met onze vragen bij hun terecht

Afgelopen zomer in 2013 was ons appartement klaar en konden we erin. Het is precies zo geworden wat we ons hadden voorgesteld. We zijn erg blij met ons appartement en de gehele begeleiding van Bareld en Frances van Real Turkey. Zelf nadat alles is afgehandeld blijven ze informeren hoe het gaat en of we nog hulp nodig hebben.

Klasse Bareld en Frances!